Etapele lectiei
Specificul fiecarei etape
|
Etapa
|
Ce face profesorul
|
Ce face elevul
|
Ce importanta are etapa in procesul de formare a
competentei
|
|
Evocare
|
- Anunta
subiectul
- Coreleaza subiectul present cu informatii din
temele anterioare
- Ofera intrebari elevilor pentru ca acestia sa fie
activi
- Organizeaza o schema la tabla, pe carii elevii sa
o completeze
- Motiveaza elevii pentru explorarea subiectului
|
- Incearca sa isi aminteasca ce cunoaste despre
acest subiect
-stabileste un punct
de plecare bazat pe
cunostintele, experienta proprie de invatare, la care se pot adauga altele
noi
- Elevii comunica, completeaza schema, conturind
experiente comune
|
-Elevul isi contureaza un stil propriu de invatare,
care il ajuta sa atinga noi performante, sa-si dezvolte noi competente.
|
|
Realizarea
sesului
|
- Creaza
sarcine de lucru pentru elevi ( citirea unui text)
- Prezentarea unui film
- Realizarea unui experiment
|
-Vine in contact cu noi informatii si idei
- Coreleaza in mod deliberant informatia noua cu cea
ce le este cunoscute
- Analizeaza subiectul
|
- Procesul de invatare este mai bine inteles de catre elev.
|
|
Reflectia
|
- Creaza conditii pentru incadrarea elevilor in
discutie
|
- Schimba idei, cunostinte cu colegii
- Gindeste asupra subiectului
- Exteriorizeaza o atitudine in raport cu cele
invatate
|
- Elevii formeaza noi cunostinte
mentinindule pe o perioada indelungata.
|
|
Extinderea
|
- Simuleaza situatii in care elevul sa aplice
cunostintele
|
- Elevii realizeaza un transfer de cunostinte
- Aplica cele insusite la ore in situatii de
integrare simulate
|
- Elevii isi dezvolta competente, care pe parcurs
devin modele comportamentale firesti.
|
Комментариев нет