Header Ads

ad

Etapele lectiei

Specificul fiecarei etape
Etapa
Ce face profesorul
Ce face elevul
Ce importanta are etapa in procesul de formare a competentei
Evocare
- Anunta  subiectul
- Coreleaza subiectul present cu informatii din temele anterioare
- Ofera intrebari elevilor pentru ca acestia sa fie activi
- Organizeaza o schema la tabla, pe carii elevii sa o completeze 
- Motiveaza elevii pentru explorarea subiectului
- Incearca sa isi aminteasca ce cunoaste despre acest subiect
-stabileste un punct  de plecare  bazat pe cunostintele, experienta proprie de invatare, la care se pot adauga altele noi
- Elevii comunica, completeaza schema, conturind experiente comune
-Elevul isi contureaza un stil propriu de invatare, care il ajuta sa atinga noi performante, sa-si dezvolte noi competente.
Realizarea sesului
-  Creaza sarcine de lucru pentru elevi ( citirea unui text)
- Prezentarea unui film
- Realizarea unui experiment

-Vine in contact cu noi informatii si idei
- Coreleaza in mod deliberant informatia noua cu cea ce le este cunoscute
- Analizeaza subiectul

- Procesul de invatare este mai bine inteles  de catre elev.

Reflectia
- Creaza conditii pentru incadrarea elevilor in discutie

- Schimba idei, cunostinte cu colegii
- Gindeste asupra subiectului
- Exteriorizeaza o atitudine in raport cu cele invatate
- Elevii formeaza noi cunostinte mentinindule pe o perioada indelungata.
Extinderea
- Simuleaza situatii in care elevul sa aplice cunostintele
- Elevii realizeaza un transfer de cunostinte
- Aplica cele insusite la ore in situatii de integrare simulate

- Elevii isi dezvolta competente, care pe parcurs devin modele comportamentale firesti.

Комментариев нет